Leverrensing

Tänkte skriva lite om den leverreningen jag gjorde i förrgår.
Det var mamma som hade rekomenderat mig att göra denna "lever-flush" och
eftersom man kunde bli dålig i magen och trött efter fick det bli nu på semestern.
Började allt med att inte äta någonting från kl 14 och sedan dricka
den mest avskyvärda saltlösning jag någonsinfått i mig kl 18 och 20.
Efter att ha fått uppstötningar ett par gånger (väldigt känslig för smaker)
och fått i mig dessa två omgångar av "saltvatten" var det iaf dags att få dricka
någonting annat. OCh som min fastande mage längtade efter det!

Det blev saft från 1 grapefrukt och 1,5 dl kallpressad olivolja, helt enligt receptet.
I vanliga fall hade jag mer eller mindre dött om någon bad mig dricka det, men just
då var det ungefär bland det godaste jag någonsin druckit!
Efter detta var urdrucket så var det till att lägga sig på högersidan i 20 minuter
och sedan snarkdags, även om det tog ett litet tag att somna.
 
Kl 6:45 ringde klockan och det var dags att ta det näst sista glaset "saltvatten".
Lätt illamående gick jag och la mig igen och somnade om till kl 9 då sista
glaset skulle drickas ut och var det äckligt förr var det fördjävligt nu!
Till slut var det iaf nere och jag fick hugga in i min efterlängtade frukost.

Resten av dagen blev det springande på toaletten på förmiddagen och
vad jag kunde se var det bara 2 st små stenar som kom ut, men en massa
slaggprodukter. Tror inte jag har några gallstenar nämligen, men däremot har
mina tarmvägga nog både det ena och det andra som behövde sköljas ut.



Efter en kväll samt en förmiddags springande på toaletten för att skita så löst att
jag inte visste om jag pissade eller om jag faktiskt sket så kunde jag ändå konstatera.

* Det är nog en bra reningskur för den som har problem med gallan.
* Jag ska aldrig igen gå på en kur som innebär fasta, jag älskar mat för mycket
  för att vara utan det ens för några timmar. Noll självdiciplin på den punkten!
* Detoxkuren på 14 dagar, Bio Drain, från New Nordic känns mer som den är för mig
  eftersom det är en mer allmänt renande kur och man kan äta under tiden.
* Det är sjukt vad man kan bajsa ut mycket vatten!


/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback