Söndagsgöra

Idag har varit en riktig segissöndag!
Har bara plockan undan i köket och därefter suttit och spelat Pilmin
samt tittat på en film. Nu ska vi göra lite makaroner och korv :)
Efter att vi ätit ska vi sätta oss och lacka igen julkorten med det nya sigillet.
Sedan blir det pepparkakor innan nejlikor i apelsinerna ska ordnas.
Blir ju lite svårt att julpynta fullt ut med tanke på att vi julhelgen kommer att
behöva plocka ihop allt inför flytten den 28, 29 och 30.

I fredags åkte jag i alla fall hem från Ingrid efter en tur uppe i Stockholm :)
Tåget var överbokat med 250-300 platser hela vägen ner till Malmö så jag haffade
upp två trevliga människor och satte mig i Bistron. Där satt jag sedan resterande
5,5 timme med en gnällig tågvärd till Linköping, då det till allas glädje var personalbyte.
Resan gick dock otroligt fort! Träffade världens trevligaste kille, Carlos, som visade sig
bo endast ca 100 meter från oss och han hade varit med under räddningsarbetet
i den olycka jag var med om i somras. Världen är bra liten!

Igår var jag och Eas hos hans arbetskompis Martin och hans tjej Anna och åt tacos.
Jag vet inte vad de hade i köttfärsen för vi blev alla så fruktansvärt mätta!
Men gott var det och sedan tittade vi på två filmer och snackade lite skit :)

Men idag har varit en riktig slappisdag som sagt. Och inte blir det mer gjort för att jag sitter här :P
Nej, nu ska jag ta och steka korven och sedan julpyssla en smula med min Springare.

/Sara Zazzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback