Packa, stapla, pressa ihop

Vaknar klockan sju av att de två små missarna bråkar.
Underbart tänker jag och tar och kasta ut den ena ur rummet,
men då ställer de sig på varsin sida av dörren och jamar som tokar.
Så, eftersom de vill slå ihjäl varandra fick de göra det, men inte i sovrummet!

Senare under dagen är det Hagby och Hagbyhamn i Kalmar som gäller.
En massa packande och rensande för att mamma och pappa ska slippa
få med sig allt skit till nya huset. Och det hela gav resultat.
Jag kortade ner hela 5 kartonger fyllda med teckningar och skolprylar
till en liten papperskasse med prylar samt några grejer som följer med mig
hem i väskan i morgon när jag ska tillbaka till Malmö igen.

Resten av kvällen nu ska jag njuta av att jag friat några kartonger till
mina föräldra, åka bort till min mormor och hämta några prylar som jag tydligen
ställt av där, kasta alla gamla skolböcker på pappersinsamlingen och sedan hjälpa
mamma att packa ner ännu fler saker till Hagbyhamn så deras flytt går framåt.

Så nu ska jag tassa mig förbi mina små sovande katter och ut i garaget för att
kasta allt på släpan så vi kan ge oss av och få någonting gjort!

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback