Påsktårta???

Jag har fundarat en hel del över det här med påsktårta..
De pratade om det på jobbet och jag stod där som ett kulturellt frågetecken.
Inte nog med att jag inte kunde påskdagarna och vad de heter, förutom
skärtorsdagen och långfredagen, men de andra var bara en röra för mig.

Jag vet att man kan äta julmatsreprisen -Janssons frestelse, ägg, lax, sill
och godisfyllda påskägg. Och så påskmust som bytt etikett sedan julen.
Men någon jäkla påsktårta har jag aldrig hört talas om och sedan började
Annica blanda in någon jultårta, men där hoppas jag att hon iaf skämtade!

Själv vill jag gärna ha laxen, lammet, några ägg (när jag grundat) och
potatis eller potatismos. Vet aldrig att jag ätit någon tårta till det hela..
Jag tror jag varit för upptagen i att måla ägg och äta godis helt enkelt.

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback