Plånboksjäkel!

Ja, nu är min plånbok tillbaka, visserligen tom på pengar, men tillbaka.
Har ringt runt till polis, försäkringsbolag, banker och alla andra ställen
för att anmäla den som återfunnen.

Det som stör mig bara är att jag vet att jag la den på ett bord på jobbet.
Detta vet jag eftersom jag la ur den ur väskan för att kunna hitta mina
nycklar samt den bricka jag använder för att logga in mig på jobbet.
Och denna bricka hade jag i plånboken. Blev lite stressad och tänkte inte
på att jag lagt ifrån mig den utan sprang upp och började jobba.
När jag sedan skulle hem var den väck...

Jag hatar känslan av att inte veta om jag kan lita på mina kollegor eller inte.
På Eas jobb ligger deras mobiler, pengar, nycklar och vad som framme.
De går iväg, de åker på semester och allt ligger kvar, men så känns det inte
som att det gör på mitt jobb. Och det är inte för jag blivit av med en massa,
men andra har blivit det med och hur skulle den annars kommit till Gustav
Adolfs torg där en tjej ringde från idag och hade hittat den.
Har ju inte ens varit i det området och eftersom alla mina pengar, kort
och busskort finns i plånboken skulle jag inte kunnat åka dit heller.

Så, någon tog sig ansträngningen att sno de pengar jag hade i den och fick
mig att ringa ca 100 samtal för att lösa ut allt. Och inte blev det ju bättre
av att jag behöver körkort och allt snart och precis hade blivit av med det
innan då jag blev bestulen på allt jag bar med mig. SUCK!

Men nu är den tillbaka och nu ska bara alla nya kort trilla in igen ;)



/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback