Lite plugg och ESC

Nu har det ätits mat, packats lite inför Olof och Annas flytt på tisdag
och så har jag börjat läsa på det som ska lämnas in på söndag.
Dock så upptäckte jag Eurovision Song Contest på tv och måste
givetvis lyssna och titta lite på det nu medan jag är hemma och
andas innan nästa rush.

Jag skräms verkligen av vissa bidrag, bland annat sveriges, som är
så förbannat pinsamma, andra som sjunger som skator och de jäkla
förtryckta vitryssarna som bara för att bevisa hur förtryckta de är
står och sjunger hur mycket de älskar sitt land.

Nej, lite skillnad är det på Danmarks bidrag iaf som har både klass
och en härlig text som jag snart kommer att ha på hjärnan.
Finalen på lördag kommer jag nog att se ändå. För det här med
semi och kval mm känns bara konstigt och jag är själ imponerad av
att jag sitter här och faktiskt tittar och lyssnar.

Nej, nu tror jag att jag ska avrunda här och fokusera mig på att läsa
innan det är dags att sova.



/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback