Vintertrötthet

Ligger i sängen nu och längtar efter att få sova och klockan är halv sju...
Jag hade velat att det var så klätt att jag bara kunde slå igen ögonen och sova.
Att jag sedan eventuellt kan vakna till när Eas kommer hem, prata en liten stund
och sedan sova videare. Men så enkelt är det inte.

Grejen är den att jag är vintertrött. Så fort det blir höst och vinter så går jag liksom
lite lätt i ide. Jag funkar som vanligt på jobbet och så länge jag ungås med folk,
men så fort jag kommer hem blir jag så himla trött vissa dagar.

Idag är en sådan dag. Ögonen går i kors och jag vet så väl att jag kan sova en
halvtimme och sedan vara uppe och sova allt i rad senare i natt och det blir alltid så.
Men det är så himla frestande att slippa ställa klockan och slippa stiga upp.

Nu vill jag ha vår och massor av sol och energi!

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback