Första natten gjord

Ja, då var första natten avklarad.
Hade varit på akuten pga bröstsmärtor under hela förmiddagen
i går så var lagom mör inför att jobba natten. Men det gick ju bra
ändå och med lite hjälp från mamma att hålla mig vaken så klarade
jag mig hela vägen hem där jag dunsade i säng och somnade direkt.
Har dock vaknat kl 10:30 och stört sömnen lite samt att jag vaknade 14:15.
Hade gärna sovit lite längre, men ska försöka att lägga mig nu igen och sova
en timme ungefär så att jag är riktigt pigg i natt när jag går på min andra natt.


Ang igår så fick jag åka in till akuten eftersom min sjukdomshistoria gör de läkare,
som inte är så insatta, lite oroliga. Jag hade bröstsmärtor och tänkte mest ta en
vetekudde och panodil, men ringde ändå till sjukvårdsrådgivningen som bad mig
söka upp vård eftersom jag både har hjärtfel och 4 pneumothorax (lungkollapser)
som sjukdomshistoria. Jag gjorde som dem sa och entligen var det ingenting som
var speciellt konstigt fram tills dess att en läkare stod med mitt ekg, upp och ner och
läkarstudenten får påpeka detta för henne och när hon vänt det säger "Hmm, ja det
ser ju inte riktigt bra ut ändå" och syftar till att det såg helt galet ut när hon hade det
uppochner. Hon berättar att hon haft kontakt med min läkare i Lund, Ulf Thilén, och
att han kollat på mitt ekg. Dock går inte så mycket av det in i min skalle utan det
enda jag tänker på är hennes uttalande om tt något inte ser bra ut. Jag blir orolig och
funderar över detta om och om igen under hela dagen och även under natten till och från.
Jag försöker att övertala mig själv att Ulf inte skulle släppa det om han inte är riktigt
säker på att det är helt i sin ordning. Men ringde ändå till Guch-sköterskan idag som
pratade med Ulf och konstaterade att den p-vågen som de hade sett är helt normalt
för de som, likosm mig, opererats och har ett hjärtfel och att det ibland gör läkare,
som inte är lika insatta, lite konfundersamma.

Så nu är jag iaf lite lugnare och jag känner mig lugn med de svar jag fått från min
hjärtläkare, att jag bokat om lite tider och fått några samtal till bland annat ComHem ringda.
Så nu återstår bara att ladda upp inför nästa natt.

Ska ta fram en fläskfile som ska tillagas idag eller i morgon (beror på hur pigg jag är när jag vaknar)
sedan är det dags att lägga sig och sova en timme eller en och en halv så jag är pigg nog att hoppa
in i duschen, fräscha upp mig, göra mat och sedan åka till jobbet.

 

Attendo västra varvsgatan 50, Malmö

 

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback