Stora shoppingdagen

Idag har jag drällt runt och kollat en masa affärer.
Började visserligen dagen med ett besök på vårdcentralen eftersom jag
fått ont i mitt högra öra som inte vill ge med sig, men hon kunde varken se
vågra tendenser till öroninflammation, vaxpropp eller eksem i örat.
Troligen bara en liten irritation och jag blev tillsagd  att ha mössa, hålla mig varm
och dricka mycket vatten eller citrusdryck så skulle kroppen nog rensa bort det.

Sedan tog jag första bästa buss och drog mig ut mot Svågertorp för att handla lite
på IKEA, Bauhaus, Rusta, Biltema och sedan även en sväng till Ekohallen.
PÅ IKEA var det att kolla handfat samt köpa Eas växhus som stod på agendan.
Han fick det utav mig i julklapp, men eftersom jag varit seg och dålig så blev det
inköpt till honom först nu. Han fick lite benmjöl mm som ränta på väntetiden ^^


 

På Bauhaus var det flera rundor och kolla duschväggar och handfat.
Vill fixa tilll vårt "badrum" och känner att ett nytt handfat, lite smalare och
med förvaringsmöjligheter hade gjort väldigt mycket för badrummet!
Dessutom vill jag ju byta ut duschkarbinen till duschdörrar, men det får göras
i mån av tid och därmed troligen vänta till sommaren.

På Rusta kollade jag lite tapeter och även någon duschvägg, men inget kul..
På Ekohallen blev det bara en snabb sväng med en toalettborste (tills en snygg
införskaffas och monters upp) och lite andra småsaker som alltid behövs hemma.

Ska skriva min önskelista lite senare eftersom jag lovat det i någon vecka eller så,
men semester och annat har kommit emellan och helt enkelt gjort att det skjutits upp.


/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback